Budowa na pograniczu Poznania i Plewisk
Układ komunikacyjny na pograniczu Poznania i Plewisk jest gotowy: jezdnie oraz przejazdy pod wiaduktami kolejowymi oddane kierowcom, zlikwidowano ruch wahadłowy w ciągu ul. Grunwaldzkiej i Wołczyńskiej, a ulica Piwoniowa między Grunwaldzką a Szarotkową jest ponownie dwukierunkowa. Na wszystkich jezdniach w obrębie węzła Grunwaldzka została ułożona nawierzchnia.
Co więcej - piesi mogą korzystać z kładki nad ul. Grunwaldzką do peronu nr 1 (po stronie Poznania). W zasadzie zatem trwa porządkowanie i inwestor czeka na ostateczne odbiory. Poznańskie Inwestycje Miejskie zapewniają, że „nie przewiduje się już zmian dla kierowców, a pieszym i rowerzystom stopniowo (po przeprowadzeniu odbiorów i ewentualnych poprawek) udostępniana jest nowa infrastruktura”. Jak się okazuje – nie tylko drogi są gotowe.
Zobacz też: Przebudowa Świętego Marcina w Poznaniu zakończy się jeszcze w tym roku. Finisz prac jest już bliski
- Zasadnicze roboty budowlane w obrębie węzła Grunwaldzka dobiegły końca – mówi Maja Chłopocka z PIM. - Nowa infrastruktura jest w większości udostępniona. Perony przy stacji kolejowej Poznań Junikowo są do dyspozycji pasażerów od momentu przekierowania ruchu kolejowego na nowe wiadukty, tzn. peron po stronie Poznania od listopada 2022 r., a po stronie Plewisk od początku czerwca 2023 r. Budowa poczekalni już się zakończyła. Budynek ten po procedurze odbiorowej zostanie przekazany zarządcy.
Poczekalnia została zbudowana po stronie Plewisk, przy pętli autobusowej i jednocześnie przy peronie kolejowym dla pociągów jadących w stronę Poznania Głównego. Dzięki niej pasażerowie mogą oczekiwać już na pociąg pod wspólną wiatą dla obu tych środków komunikacji publicznej. Cel takiego projektu jest jeden: wspólny peron ułatwi szybkie przesiadki typu drzwi w drzwi między pociągami a autobusami.
Inwestor zaznacza, że na terenie pętli powstały stanowiska dla autobusów, a także plac manewrowy. Rondo w obrębie węzła przesiadkowego ma już swoich użytkowników: korzystają z niego autobusy nocne, które tu zawracają.
- Po stronie Plewisk, a więc przy pętli autobusowej, powstał także parking typu Park&Ride o pojemności 190 miejsc – podróżni będą mogli zostawić na nim samochód i dalej kontynuować podróż pociągiem
– przypomina Maja Chłopocka.
Za parkingiem jest już gotowy zbiornik retencyjny o pojemności ok. 2100 metrów sześciennych, który posłuży do odprowadzenia wód opadowych i roztopowych z terenu węzła Grunwaldzka.
Poznańskie Inwestycje Miejskie oceniają, że prace porządkowe i procedura odbiorowa całej inwestycji potrwają do jesieni tego roku. Budowa węzła przesiadkowego Grunwaldzka rozpoczęła się w marcu 2022 roku.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?