Nowa kostka na ulicy Św. Marcin została ułożona podczas pierwszego etapu przebudowy ulicy. Już wtedy planowano budowę trasy tramwajowej w ciągu ulicy Ratajczaka, pozostawiając w rejonie skrzyżowania tych ulic słupy, na których miała w przyszłości zawisnąć sieć trakcyjna.
Nowa kostka brukowa rozebrana, aby wprowadzić docelowy kształt skrzyżowania
Mimo budowy nowego odcinka torów nie przygotowano wtedy skrzyżowania dla nowej linii tramwajowej.
– Skrzyżowanie ulicy Św. Marcin i Ratajczaka zostało wykonane w charakterze tymczasowym. Priorytetem było uruchomienie trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Św. Marcin. Na tym skrzyżowaniu nie wprowadzono więc docelowych rozwiązań dla trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka
– stwierdza Maja Chłopocka z Poznańskich inwestycji Miejskich.
Obserwuj nas także na Google News
Jak informuje, skrzyżowanie dopiero teraz zostanie przebudowane do docelowego kształtu, poprzez m.in. odpowiednią podbudowę konstrukcji torowiska do rozjazdów i dostosowanie infrastruktury. – Dostosowanie skrzyżowania do nowej trasy tramwajowej sprawi, że podczas budowy pozostałego odcinka trasy w ulicy Ratajczaka nie będzie konieczności ponownego wyłączenia tego skrzyżowania z ruchu – dodaje Maja Chłopocka.
– Aktualnie i tak trasa tramwajowa w ul. Św. Marcin jest wyłączona z ruchu z uwagi na prace na pozostałych odcinkach, dlatego wykorzystujemy ten czas na roboty na skrzyżowaniu.
Czytaj także: Smogowy ranking polskich miast. Wśród niechlubnych rekordzistów miejscowość z Wielkopolski
Kostka brukowa rozebrana zgodnie z projektem
W jej ocenie prace na skrzyżowaniu ulic Św. Marcin i Ratajczaka odbywają się zgodnie z założeniami projektowymi i sztuką budowlaną. Nieuszkodzona kostka z demontażu została ustawiona na paletach, aby móc ją wykorzystać ponownie.
– Nie ma takiej możliwości w przypadku kostek przyklejonych do podłoża
– podkreśla Chłopocka.
Pierwszy etap trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka realizowany jest przez tego samego wykonawcę, co sąsiednie odcinki, czyli al. Marcinkowskiego i fragment ulicy Św. Marcin oraz ulice 27 Grudnia, pl. Wolności, Kantaka, Gwarna, Fredry, Mielżyńskiego. Koszt przeprowadzenia prac podczas pierwszego etapu budowy tramwaju w ciągu ul. Ratajczaka to około 17 mln zł, z czego część finansowana jest przez Aquanet, który przebudowuje podziemne instalacje.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?