Jak informuje Urząd Miasta Poznania, nowe torowisko przewidziane jest na odcinku: pętli Wilczak oraz skrzyżowaniem ulic Garbary, Małe Garbary oraz Estkowskiego. Według planów zostanie zmieniony także przebieg torowiska w ciągu ulicy Wolnica i Małe Garbary.
- Wśród planowanych inwestycji tramwajowych ta trasa jest dla nas priorytetem, bo uzupełni powstający odcinek do ul. Błażeja, co znacząco skróci dojazd do centrum z Naramowic odciążając węzeł przy moście Teatralnym. Dlatego równolegle z toczącymi się pracami pierwszego etapu budowy trasy na Naramowice, przygotowujemy dokumentację potrzebną do realizacji kolejnego etapu. Przed nami starania o pozyskanie środków zewnętrznych, co jest kluczowym zadaniem. Bez takiego wsparcia miasto nie będzie w stanie samodzielnie sfinansować budowy
- mówi cytowany na oficjalnej stronie Urzędu Miasta prezydent Jacek Jaśkowiak.
Czytaj też:
Według Marcina Gołka, wiceprezesa Poznańskich Inwestycji Miejskich, decyzja środowiskowa jest ważnym dokumentem, na podstawie którego będzie można zaprojektować nową trasę i ubiegać się o decyzje administracyjne pozwalające na budowę.
- Jesteśmy więc gotowi do przejścia w fazę opracowania dokumentacji projektowej, co nastąpi gdy tylko uda się miastu zapewnić środki finansowe
- informuje Gołek.
Długość planowanego torowiska wynosi ponad 3 kilometry. Jak informuje urząd, przystanki tramwajowe będą wyznaczane w pobliżu obecnie istniejących miejsc zatrzymywania się autobusów. Prace obejmą także układ drogowy, w tym przebudowę skrzyżowań, jezdni, chodników i infrastruktury rowerowej.
Zobacz też:
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?