O fenomenie wielkopolskiej sieci Żabka, najszybciej rozwijającej się sieci sklepów typu convenience w Polsce i jednym z najbardziej dynamicznych formatów na świecie, otwierającej ponad 4000 nowych sklepów w latach 2016-21, branżowa prasa rozpisuje się od lat.
– Żabka sprawiła, że Polacy się mniej martwią. Sklep Żabka jest zapasową lodówką i plecakiem. Konsumenci, są spokojniejsi wiedząc, że w pobliżu jest sklep Żabka, a tam znajdą podstawowe produkty FMCG
– chwaliła na łamach dlahandlu.pl Katarzyna Konkel, CEO w firmie Omnisense.
– Żabka znalazła swój język, który czerpie garściami z języka targetu, trendów, ale też szeroko – wszystkich Polaków. Właśnie dlatego tak celnie trafia do ludzi. Bez cienia przesady można stwierdzić, że Żabka stała się lovebrandem na skalę krajową
– komplementował na łamach portalspozywczy.pl Jakub Biegaj, lider działu kreacji w GetHero.
Portal money.pl zwraca z kolei uwagę, że markę Żabka, której placówki odwiedza rocznie miliard klientów, która wspólnie z franczyzobiorcami tworzy ok. 60 tys. miejsc pracy, rozpoznaje dziś 93 proc. konsumentów, a należące do sieci niemal 10 tys. placówek na stałe wpisało się w otaczający nas krajobraz.
– Od 2021 r. sieć zmieniła się w Grupę Żabka, w której skład wchodzą marki działające zarówno w kanałach fizycznych, jak i cyfrowych. Maczfit jest liderem cateringu dietetycznego, który w 2022 r. dostarczył klientom prawie 20 mln posiłków, Dietly jest największym marketplace cateringów dietetycznych, z kolei Żabka Jush jest wiodącym graczem w kategorii q-commerce. Aktualnie Żabka to nie tylko sklep, to minicentrum handlowo-usługowe – w tym największa sieć kawiarni, bankomatów, punktów pocztowych czy kolektur Lotto.
Sama sieć z kolei podnosi, że produkty marek własnych Żabki muszą spełnić nie tylko wymagania jakościowe wynikające z przepisów prawa, ale także te specyficzne, określone przez sieć.
– Ich dostawcy spełniają wyznaczone przez Żabkę standardy w zakresie bezpieczeństwa żywności oraz podlegają regularnym audytom, potwierdzającym zgodność i powtarzalność procesów produkcyjnych. Tylko w 2023 r. sieć przeprowadziła ponad 900 analiz laboratoryjnych oraz ponad 1100 ocen sensorycznych realizowanych w centrum rozwoju produktów firmy. Każdy z produktów marek własnych jest dokładnie sprawdzany i analizowany na każdym etapie łańcucha dostaw. W 2023 r. regularnym kontrolom w zakresie jakości poddawanych jest blisko 360 produktów marek własnych oraz tych z oferty Żabka Café. Produkty z każdej partii wszystkich produktów marek własnych są przygotowywane i oceniane przez wykwalifikowany zespół już w centrach logistycznych. Od początku 2023 r. skontrolowano blisko 74 tys. dostaw produktów, a kontroli sensorycznej poddano blisko 29 tys. partii produktów, w tym blisko 10 tys. hot dogów
– czytamy w komunikacie.
Zapytany przez redakcję Forbes, gdzie świętująca w tym roku 25-lecie działalności na rynku Żabka będzie za kolejne ćwierć wieku, jej prezes, Tomasz Suchański zwrócił uwagę, że gdy w 1998 r., powstawał jej pierwszy sklep, nikt nie był w stanie wyobrazić sobie, czym ta sieć stanie się dzisiaj.
– Podobnie trudno teraz przewidzieć, jaka będzie Żabka w 2048 roku. Jestem jednak pewien, że będzie jeszcze bardziej aktywna w sferze cyfrowej. Sądzę też, że nie będzie obecna tylko w Polsce – nie wykluczam ekspansji na inne rynki. Na pewno będzie to organizacja bardzo duża, która stale się rozwija, bo to jest zapisane w naszym DNA. Żabka przyszłości w dalszym ciągu będzie nastawiona na ludzi, zaangażowana i nadal będzie zmieniała rzeczywistość
– zapowiedział.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Miejskie Historie - Trzcianka:
Obserwuj nas także na Google News
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?